10 manieren waarop vrouwelijke restauranteigenaren en -managers onconventioneel werken

10 manieren waarop vrouwelijke restauranteigenaars en -managers onconventionele restaurantmarketing en reclame gebruiken om de winst omhoog te schieten

Veel vrouwelijke restauranteigenaars en -managers hebben geleerd hoe ze een hongerige menigte naar hun restaurants kunnen drijven met een beperkt budget.

Aan de andere kant lijken veel eigenaren en managers van mannenrestaurants meer vast te houden aan de status-quo en velen blijven conventionele marketingtechnieken gebruiken, zelfs als ze geld blijven verliezen.

Het probleem met conventionele marketingtechnieken voor restaurants is dat ze steeds duurder worden terwijl ze steeds minder effectief blijken te zijn.

Misschien kunnen psychologen uitleggen waarom vrouwen het voortouw nemen bij het gebruik van onconventionele restauranttechnieken in de restaurantbusiness. Dit lijkt vreemd, omdat we weten dat mannen meestal meer bereid zijn risico’s te nemen.

Niettemin lijken vrouwen het agressievere geslacht te zijn als het gaat om restaurantmarketing.

Hier zijn enkele van de vele onconventionele marketingtechnieken die vrouwen nu gebruiken:

  1. Vrouwen gebruiken veel minder radio-, tv- en gedrukte advertenties.
  2. Ze doen het veel beter met het vastleggen van klantgegevens zoals namen, adressen, verjaardagen, jubilea en de belangrijkste e-mailadressen.
  3. Vrouwen doen veel direct mail-promoties en ze doen nog meer e-mailpromoties naar hun klantenbestand.
  4. Ze profiteren van de kracht van persberichten. Misschien zijn ze op dit gebied succesvoller omdat een geweldig persbericht een emotionele knop in de lezer moet raken en we weten allemaal dat vrouwen uitblinken als het gaat om afstemming op emoties.
  5. Vrouwen weten wat hun “Unique Selling Proposition” of “USP” is en ze kunnen het duidelijk uitleggen in één tot drie zinnen. Ze proberen niet alles voor alle mensen te zijn als het gaat om het op de markt brengen van hun restaurant.
  6. Ze kennen de demografie van hun klanten. Ze kunnen beter leren wat hun klanten leuk en niet leuk vinden.
  7. Vrouwen kunnen veel beter onderhandelen en met deze vaardigheden kunnen ze voor 10% tot 50% reclame op de dollar kopen. Elke dollar die op reclame en marketing wordt bespaard (zolang de reclame evenveel omzet oplevert), gaat immers rechtstreeks naar de winst als winst.
  8. Ze lijken koppen te schrijven die twee tot tien keer meer omzet opleveren voor dezelfde advertentie. Ze doen dit waarschijnlijk omdat ze beter in staat zijn om krachtige emotie in hun krantenkoppen te stoppen.
  9. Vrouwen gebruiken de kracht van internet om klanten binnen te halen en tot 90% te besparen op de typische kosten van het binnenhalen van een nieuwe of terugkerende klant.
  10. Ten slotte kunnen vrouwen marketingcampagnes beter volgen dan mannen. Dit feit alleen al levert hen het bewijs dat ze nodig hebben om conventionele marketingtechnieken die niet werken te laten vallen en het gebruik van onconventionele restauranttechnieken die wel werken uit te breiden.

Deze informatie is afkomstig van Jerry Minchey, redacteur van Marketing Your Restaurant.